The show must go on...

äst sista dagen i skolan bjöd jag på tårta och en liten presentation om mitt hemland...det var en vågad sådan ..och oj vilka diskussioner som utbröt! Precis som jag förutspådde! Telia! Jag berättade bland annat om jämlikheten i Sverige och "just för att" visade jag en bild på en kvinnlig präst...och pou pou ..vad gammel prästen härsknade till och livliga åsikter haglade i luften..som kronan på verket berättade jag även att det finns en präst nära mitt hem som var man men sedan blev kvinna.. :)

De 15 minuterna som jag planerade att presentationen skulle ta blev snarare till 40 min. Den blev perfekt ,precis som jag ville ha den..jag berättade om ABBA, om drottning Silvias skönhetsoperationer, Zlatan, Gotland, de gröna skogarna och blondiner med blå ögon. Lättsam och rolig med musik och bilder. Jag avslutade med I have a dream och ett bildspel med bilder på klassen och Thessaloniki och jag tror jag satte ribban faktiskt!


"Hon i rummet mitt i mot" är sjuk...snörvlar och har sig..jag äter vitlök med vitlök för att motstå smittan.

Idag sa jag hejdå till Maria..det var så ledsamt att jag bara ville gråta..den senaste tiden har vi verkligen funnit varandra! Vi pratar böcker, kultur, drama, drömmar och om livet. Det är som vi alltid känt varandra. "Tur i oturen" flytta även hon från Thessaloniki redan i morgon.

I morgon blir sista skoldagen..gud vad jag kommer att sakna min multiinternationella klass!! Aldrig förr har väl så många olika livshistorier, språk, kulturer och åskådningar befunnit sig i samma lilla rum samtidigt.

Men nu är väskan packad..rummet städat..och kylskåpet gapar tomt (gör det iofs alltid) och inombords växer avskedssorgen..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Flicka lilla, kom nu för solen är för stor för att bara jag ska ligga under den.

2012-02-23 @ 12:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0