Ti kanis to Savatokriako;


Vilken händelserik helg det blev..!!! Började ju redan i torsdags då jag var på födelsedagsfest hos en utbytesstudent student från Tyskland...fredagen skulle därför ägnas åt att ladda upp in för lördagen men någon lugn och stilla natt blev det inte då den lilla explosionen av vägguttaget ändrade på det. De förde också men sig att jag numera bor i ett litet litet rum..ja till och med Sagas och Elgurs boxar är större alltså ..men det är ganska mysigt  och jag har en säng, en garderob och internet..allt man behöver helt enkelt.  Ja just de..i fredags gifte jag ju mig också men kurios Giorgos Christodakis men det blev ett mycket kort äktenskap.

Lördagen bestod av kaffedrickande och besök av elektrikern, tydligen ska hela väggen rivas. Kvällen sedan började hos Eleni och sen vidare mot Bouzoukiafesten!! Det är dyrt men sjutton va kul det är!!! Efter de händelserika dagarna och inte minst ett intensivt Bouzoukiabesök kändes det ganska rätt att spendera söndagen hemma..men nej då! På eftermiddagen ringde min fantastiska och nyfunna vän Maria och undrade om jag vill följa med på Teater 1,5 timme senare.. in i duschen och i väg.. Det var en mycket djup föreställning..på grekiska så klart och det var en märklig känsla att sitta och lyssna. Nästa gång får det nog bli barnteater  i stället..haha..detta var lite över min nivå så att säga.. men mycket gick ju faktiskt att förstå trots allt. Annars är det bara så himla mysigt att umgås med Maria..hon är så otroligt gullig och jordnära.



Så här såg sladden ut efter första smällen..efter andra fanns det inget kvar att fotografera!

Ett krossat äktenskap som satte igång mycket snack!!! :0 haha




This is Bouzoukia






Kommentarer
Postat av: Gogge Swayze

Stackars Giorgos ;)

2012-02-25 @ 12:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0