Landad eller Strandad ?

Så var man tillbaka i Sverige igen.. för att bevara Pariskänslan in i det längsta steg jag av tåget i hembygden iförd basker, röda läppar och höga skor. Det första som möte mig var solen och sedan en alltid så lycklig Mamma.

Varje gång när jag återvänder hem möts jag av lyckliga människor på den lilla stationen och då av någon andlening känner jag mig som huvudpersonen i en svartvit 30-tals film.

20,30 och 60-talet är de tidsepoker jag fascineras mest av. Det glada 20talet kontra det krigsdrabbade 30-talet.. Dess hattar, musik och vackra aktörer på den vita duken, trots allt elände vilar det något romantiskt över tiden som vi aldrig kommer att få tillbaka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0